Terugbetalingsbeleid
Herroepingsrecht
Bij producten:
- De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
- De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
- als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
- als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
- De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
- De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
- Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
- Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Retour en garantie
Retourbeleid
Bij ons kun je binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgaaf van redenen het product retourneren. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Het product moet ongebruikt en, indien mogelijk, in de originele verpakking worden geretourneerd. De retourkosten zijn voor jouw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen terugstorten.
Je kunt ook gebruik maken van het modelformulier dat vermeld staat in onze algemene voorwaarden.
Als je het volledige bestelbedrag terugbetaalt, inclusief eventuele leveringskosten die wij in rekening hebben gebracht, zullen wij dit binnen 14 dagen na ontvangst van jouw retourmelding doen. Tenzij wij aanbieden het product zelf op te halen, kunnen we wachten met terugbetaling tot we het product hebben ontvangen of tot jij aantoont dat je het product hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat eerder valt. We gebruiken hetzelfde betaalmiddel voor de terugbetaling als je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is voor jou kosteloos. Als je hebt gekozen voor een duurdere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering, hoeven we de extra kosten hiervoor niet terug te betalen.
Wij geven om onze producten en doen logischerwijs ons best om deze in goede conditie aan jou te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor jij aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging van het product. Als er twijfel is of jouw product garantie heeft, dan kun je altijd contact met ons opnemen om dit te bespreken. Wij helpen je graag verder om te bepalen of en hoe je gebruik kunt maken van de garantie op jouw product.
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in goede conditie aan jou te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor jij aanspraak kunt maken op garantie. Hieronder volgen de belangrijkste punten:
- Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken.
- Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Mocht je twijfel hebben of jouw gebrek valt binnen de garantie, neem dan gerust contact met ons op.